kolmapäev, 9. september 2009

Jälle üksikkandidaadina….

Niisiis - viisin ka valimispapred vallamajja…Suht viimase minuti otsus, sest sellest valitsevast üksteisele kärukeeramise mentaliteedist ( ja veel silmakirjalikult koostöösoovi sildi all) oli suht villand. Kuid, järele mõeldes, seda mentaliteeti saab murda vaid seestpoolt, ise protsessis osaledes. Aga murdma jälle peab, muidu pole ei endal ega lastel siin saarel mingit tulevikku.

Teine asi, mis tugevasti kallutas sellest valimispullist osa võtma, on mängu ilu. Et asi on üks mäng, näitab see, kuidas läheneti minule kui siiski võimalikule potentsiaalsele kandidaadile…See tähendab…ei lähenetudki….Isegi Valmi Ants, kes veel mõned kuud tagasi oli väge täis juttudega, et kohe on vaja hakata  võimu pöörama ja kandideerima, ei andnud enam näole. Nii et ei ühtki ettepanekut, isegi ääri-veeri jutuajamist mitte. Olgu, vähemalt tõsiseltvõetavat ettepanekut, sest formaalselt ju Meelisega jutt IRL-i nimekirjas kandideerimisest oli küll. Kuid see oli selline mitte sisuline, pigem otse öeldes variserlik ettepanek. Esiteks oli Meelisele teada minu hetkeseisukoht mitte enam selles valimisjandis osaleda; teiseks oli talle väga hästi teada minu suhtumine parteidesse üldse ja IRL-i veel eraldi ning kolmandaks, tolle hetke seisuga oleks olnud jutt kolme Puurmanni kandideerimisest ühes ja samas nimekirjas, mis on ikka täielik nonsenss. Kõige muu kõrval tähendanuks veel see ka seda, et minu reaalsed võimalused selles nimekirjas volikokku saada oleks ju nullilähedased. Lõppkokkuvõttes loevad kohalikel valimistel ainult konkreetselt mulle antud hääled. Mis häda pärast peaks seni Meelise ja Elle poolt hääletanud järsku hääletama minu poolt, kui ma olen samas nimekirjas…Või miks peaks need teised, kes muidu ei hääletaks mitte mingil juhul Meelise või Elle poolt, järsku hääletama minu poolt, kes ma olen ometi samas nimekirjas ja loomulikult ei saa võtta ei  erinevat positsiooni ega nimekirjakaaslasi kuidagi kritiseeridagi…nii-et IRL polnud huvitatud mitte minu reaalsest volikokku pääsemisest, vaid sellest mõnest lisahäälest, mis ma parteile oleks toonud. IRL-i tegelik eesmärk mulle seda ettepanekut tehes võis olla vabalt isegi vastupidine – blokeerida minu pääs volikokku. Sest mujal nimekirjas kandideerides oleks mu võimalused volikokku pääseda märksa suuremad. Küüniline värk.

Ja miks need teised nimekirjade koostajad siis mingit pakkumist ei teinud. Et keegi ei tunnegi mind siin saarel…. Ei ole kuulnud ega näinud…Eks lugu ole ikka selles samas, et nimekirjade koostajad ehk tegelikud otsustajad ei tahaks mind reaalselt volikogus näha…Ma tooks küll nimekirjale hääli, aga äkki liialt palju, võrreldes nimekirjakaaslastega….Risk on liialt suur.

Ega tegelikult ka mõnes teises parteinimekirjas ma vaevalt et oleks muidugi kandideerima soostunud. Ei pea vajalikuks sellises väikses kohas olla mingite kaugete grupihuvide esindajaks. Aga pakkuda oleks võinud ju ikka. Isegi Keskerakond …Asja oleks olnud vähemalt võimalik arutada. Küll aga oleks ma ilmselt vastu võtnud “talvitujate” pakkumise. Kui selline oleks tulnud. Sest eks ma ole ise ka üks kõvemaid siin “talvitujaid”. Võistluse, kes viibib kõige rohkem saarel või kes käib kõige vähem mandril, paneks ma pikalt kinni. Selles mõttes on “talvitujad” sümpaatsed, et kaitsevad varjamatult omi kohalikke elulisi ja reaalseid huve. Ei ole mingid tuimad parteisõdurid, mis järgivad peakontorist antavat parteilist liini.

Nii-et ei jäänudki muud võimalust peale üksikkandidaadi rolli. Pole viga, kui (tõenäoliselt, sest üksikkandidaat peaks saama ikka mitukümmend häält, mis Vormsi kohta kõva sõna) ei pääsegi sisse, siis vähemalt parteinimekirjadelt võtan portsu hääli ära küll. Eks see annab paremad võimalused “talvitujatele”, mis on igal juhul parem kui IRL-i või Keskerakonna diktatuur…

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar